donderdag 4 april 2013

Zon, kou en cadeautjes!

Gisteren kreeg ik toch echt dat ultieme lente-gevoel.
De schapenvacht die echt niet meer lekker naar schaap rook, heb ik gewassen en in de zon buiten te drogen gelegd.
En dus leek het mij het perfecte moment om 'de deken' uit de douche te verwijderen.
Je moet weten dat daar een prachtig rooster zit, alsof je in Portugal verkeert, vlak daaronder zit de douche-kop. Je staat dus, zomer en winter, min of meer in de buitenlucht te badderen.
Maar ja, we zijn niet in Portugal maar  in Nederland en in de winter prop ik het geheel dicht met een fleece- deken........(die er op het moment van douchen dan even voor weg moet ;-))

Maria weer op haar plekje (kijk haar genieten van het zonnetje), de windgong weer op het spijkertje......(als het dan toch naar binnen moet waaien, dan maar met een muziekje erbij)

Het lijkt heel wat en ziet er prachtig uit, maar na een kwartier werd het zo koud in de badkamer.......en dus zit de deken er weer voor gepropt. Nog even wachten dus.......



Omdat ik een dagje thuis was, bedacht ik me dat ik het oude meekrap-verfbad nog wel even opnieuw kon opstoken. Beetje notenblad zat er  in en ook wat ui........ Het stond in een emmertje in mijn tuintje, al weken.

Ik keerde de emmer om in de pan en....alweer koud, maar alweer prachtig......er zat een ijslaagje bovenop.



Er was nieuw blad bij in gewaaid, maar daartussen zie je stukjes meekrap en notenblad zitten.

Dus gisteren? Een dag vol zon, kou en cadeautjes!!!!



2 opmerkingen: