donderdag 18 april 2013

Soms moet je even geen ramen lappen!



Ik bedacht me nog een keer naar het berkenstruweel te rijden om wat berkenwater te tappen.........
Ik las al wel dat de sterke sapstroom zou stoppen nadat er blaadjes aan de boom komen, maar die blaadjes....ach, nog niet eens muize-oortjes zijn het. En dus, met lege spa-fles en snoeischaar ging ik de hei op.

Bovenstaande foto laat het prachtige, winderige weer zien. Zonnetje.......blauwe lucht, witte wolkjes........

Aangekomen bij mijn berk, vriendelijk verzocht of ik één tak mocht snoeien (mocht) bleek het echt waar. Geen drupje kwam er in mijn fles. Sapstroom gestopt. Ineens werd ik met terugwerkende kracht blij omdat we daar vorige week nog onder een fors druppende boom stonden. Dat neemt niemand ons meer af.












Goed beschouwd had ik ineens het gevoel dat de berk me een beetje streng aankeek. Alsof hij me wilde terechtwijzen.... en dus heb ik niet nog een berkentak gesnoeid.

En terwijl ik nog wat stond na te denken over die sapstroom, hoe wonderlijk dat was en of ik nu echt niet nog een boom zou proberen........

...stak de wind opnieuw op en begreep ik ineens waarom ramen lappen en witte was buiten hangen vandaag een heel slecht idee zou zijn.
Je zag het gebeuren in de verte.....alle boeren waren op het land bezig en dat zag je en voelde je en proefde je (en nog knarst het tussen mijn tanden).







Je begrijpt wat het gesprek was bij de boerderijwinkel, de Albert Heijn, de bloemist en de slager.



3 opmerkingen:

  1. Waauw, ja ik reed door die zandstorm heen en had geen fototoestel bij me... Zo leef je vijf maanden in de winter en nu wonen we ineens in de Sahara....2013, alles staat op zijn kop: een Magisch jaar!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wohw.. ongelofelijk zeg! Niets van gemerkt hier, dat wil zeggen wel superstrakke storm maar geen zandstormen! Gaaf dat je ons dit laat zien Madelief! Zo zie je maar hoe groot ons landje toch is, Drenthe is geen Zeeland, ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is een flinke zandstorm zeg! Ik kan me voorstellen dat het tussen je tanden knarst.

    BeantwoordenVerwijderen