maandag 8 april 2013

Weinig kleur, voldoende schoonheid.


Soms zijn er van die dagen.
Dan ben je zelf niet zo vermoeid, maar voel je het aan mensen om je heen.
Hoor je een slecht bericht over iemand die je graag mag.
Spreek je iemand voor wie de winter te lang geduurd heeft en voel jij dat ook steeds, maar net op dat moment even niet........
En dan is er niets dat je kunt doen om de zon de laten schijnen, terwijl dat is wat je het liefst zou willen.

En dus een collage met weinig kleur, maar met voldoende schoonheid.

En terwijl ik  dan zo bezig ben, vind ik weinig kleur ineens ook prachtig.
Prop ik er ook nog maar een foto met een bloempje bij.
Een boeddha die een heel klein beetje zon vangt.
Een boom waarin je welhaast zou willen schuilen (alsof je terugkruipt de moederschoot in ;-))
Glashelder ijs, van een mooie wandeling.
Een akelei die zomaar tussen tegels vandaan piept.......

En hoop ik ook dat de zon weer schijnen zal. Voor iedereen. Van binnen en van buiten.

(eerder geplaatste lente-collage)

Heb geduld, het komt het komt........en in de tussentijd?

Ik heb ooit een verlanglijst moeten maken. Op een cursus. Opdat de zon innerlijk opnieuw zou gaan schijnen zeg maar.
Met wensen klein en groot. 
Dat is lang geleden.........maar ze kwamen allemaal uit. (Nou ja, bijna allemaal. Dat huisje aan zee met een veranda en een kacheltje niet....en o ja, die strandwandeling op een schelpenrijk strand in Portugal ook niet) En weet je waarom?
Omdat je dat hele wensenlijstje op een zichtbare plek moest hangen.
Op de deur van de koelkast ofzo.
Zodat iedereen het zien kon en jij zo af en toe ook een wens van jezelf in vervulling kon laten gaan.

Zullen we een verlanglijst maken? Wie doet er mee? Uitbundig en met veel foto's? Heel precies, zodat duidelijk is wat je bedoelt?........Wie weet gaat er wel eerder een wens in vervulling dan dat jij bedenken kunt.






4 opmerkingen:

  1. Ik doe mee! Hoe gaan we dit mooie projectje noemen? Leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, en ik doe ook mee... de zon in mijn hart laten schijnen....! Precies wat er nodig is!
    En nou weet ik niet of ik alles ga delen met blogland, maar dan tenminste met mijn koelkast....:-), alhoewel...... (wel weer wat koud die koelkast)
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Madelief, ik zat er vandaag een beetje doorheen (21-8) en zat maar een beetje ins Blaue hinein blogjes te lezen en stuit 'zomaar' op bovenstaande van jou. Nog wel geschreven op mijn verjaardag :)
    Ik ga een papier neerleggen, teken een boel zonnebloemen en spiralen in de rand en ga ik een tijdje grote en kleine wensen opschrijven. Die blaas ik dan de wereld in (misschien wel letterlijk met een boel zeepbellen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het helpt echt Anja.
    Ik herinner me dat ik er ooit een heerlijk luchtje van Alqvimia had opgeschreven. Op een dag kwam ik het tegen en heb het mezelf cadeau gegeven.
    Nog een tip. Koop je iets voor jezelf en vragen ze: 'Is het een cadeautje?' Zeg dan altijd 'JA'. Soms heb ik wel drie pakjes in de kast liggen. Ingepakt, strikje erop.....gewoon voor mezelf.Laat ik het gewoon een paar dagen liggen......
    Dag, ik wens je het goede! Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen