zaterdag 24 augustus 2013

Zonnebloemen!




Zonnebloemen horen zo bij de zomer......en de naderende herfst. De bloei laat je het zomergevoel vasthouden en de uitgebloeide bloemen brengen berusting van de naderende herfst.



Ze geven je het gevoel dat het ook nog niet voorbij is..........



Ik kan geen afstand doen van uitgebloeide zonnebloemen en tot diep in de herfst liggen ze bij mij op de jaarfeesttafel......(dikke zonnebloemen wel op een bord leggen, ze kunnen behoorlijk gaan schimmelen)

Ik heb ooit een grote schaal bij IKEA gekocht en die is de basis voor mijn (na)zomerschaal.
En ik bedacht dat ik jullie deelgenoot ga maken van de groei en het verval van die schaal.
De basis is dit. Je snijdt het hart uit de uitgebloeide bloem zo, dat er precies een glazen potje in past.



Vandaag gekleurd met een zonnebloem op haar retour, afrikaantjes (prachtig om te rijgen met rozenbottels), verzameld zaad van de goudsbloemen en andere bloemen uit de tuin..




Vanavond gaan de kaarsjes aan, stoken we een vuurtje en eten we zomers eten: Leve de zomer!

5 opmerkingen:

  1. Wat heb je prachtige grote zonnebloemen Madelief en wat heb je er een mooie schaal mee gevuld! En wat fijn zo'n buurman die niet vaak in zijn tuintje komt :-) Ik heb ook zo'n buurman, maar helaas heeft hij geen afrikaantjes.....Wél Guldenroede.... ook een geelverver!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk, jij ook al een logje over zonnebloemen, ik heb ze gehaakt.en wat leuk die schaal...super! groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die schaal hebben wij ook!
    De zonnebloem is prachtig.
    En dan die pitten!!! Met de kracht van de zon erin, een sprong en dan ontstaat er al weer zo'n mooie zonminnende bloem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie zonnebloemen! En wat een leuk idee, met die kaarsjes in de bloem.

    BeantwoordenVerwijderen