zondag 6 maart 2016

Dragen.

Toen Olle en zijn hoogzwangere Marije naar een babybeurs gingen,
wilden ze eigenlijk een draagdoek kopen.
Maar door de overdosis ouders met baby's in doeken wilden ze ineens niet meer.
En dus kochten ze een draagzak. Zo eentje die op je buik kan.
En ook op je rug.
Papa Olle draagt Floor soms nog op zijn buik.
Marije vindt het wat zwaar en draagt die Floortje op haar rug.
Och.....en dat geeft heel mooie plaatjes.








Eenmaal op rug of buik geeft Floortje zich over aan de gang van degene die haar draagt. Ze lijkt te mijmeren......één te zijn met dat wat is.





Leven op en met het land doet iets met de mens. 
De aarde draagt in wezen ook.
En je kunt niet anders dan je overgeven aan degene die je draagt.
Een te worden met dat wat is.

Dat zie je en dat voel je, daar tussen de olijfbomen, op het Portugese land.







14 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige plaatjes!! Je beschrijft het heel mooi. Ik vind dragen ook zo fijn. Doen wij ook nog steeds met de jongste. Heerlijk zo'n meisje in warme wollen kleertjes. Met gezonde rode wangen en een zoon die volgens mij in zijn element in daar. Prachtig om te zien. Wat zal dat fijn zijn om te zien! Geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig omschreven en zulke mooie foto's van je kleindochter.. en zoon ;o)! Krijg acuut heimwee aan de 'draagtijd' van mijn Jongste. Die hing altijd aan mij in een tafelkleed. Tenminste, als zodanig werd die lap toen verkocht. 20 jaar geleden al, wat vliegt de tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's en het is goed te merken dat je aan het genieten bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi denk meteen weer aan mijn eigen draag periode ,dat was genieten zo,n baby ,mijn dochter in dit geval die al snel in slaap zakte vol overgave .mooie momenten mooie herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja...prachtig omschreven!! En inderdaad...ook hier één al herinneringen...hihi jouw foto's halen weer veel moois naar boven. Onze jongste was veel te vroeg geboren en dan kwam hij met een chromosoompje extra op aarde...dat zorgde ervoor dat hij alleen maar bij mij wilde zijn. Toen kocht ik een slendang voor hem...van tricot...hij lag er helemaal opgevouwen in (rechtop kon niet bij hem) maar zodra hij daar lag was hij heel rustig...totdat mijn rug en nekspieren hel bijna begaven ;) heb ik hem zo gedragen...heerlijke tijd!! Dank voor het meegenieten en het nagenieten! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi en prachtig onder woorden gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat heerlijk en mooi is het dragen, prachtige foto's! Hier wordt dat ook nog graag gedaan, op de buik of op de rug. op de buik is dan zo gezellig kleine mollige armpjes om je nek voor een kuffel en een kusje zoals Luka dan zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi bericht! Oh, wat een mooie foto's van jullie Floortje! En wat een spannende aankondiging in je blognaam...Het zoemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb het nooit ervaren maar het lijkt mij heel bijzonder als je zo'n kindje op deze manier kunt dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn! Soms zou ik ook wel weer even gedragen willen worden. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje- lieve foto!
    Lijkt me een hele fijne manier, voor ouder en kindje! (Klinkt verl belovend, je nieuwe blognaam, leuk!)
    Voel je je weer wat fitter trouwens?
    Fijn weekend, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke foto's... zo'n draagzak had ik vroeger al voor jongste. Misschien niet zo'n handige als tegenwoordig maar in ieder geval hebben we daar heel lang geniet van gehad. De laatste foto is echt schattig.

    BeantwoordenVerwijderen