maandag 26 augustus 2013

Soms bof je.

De vader van één van de kinderen uit mijn klas komt uit Macedonië.....nou ja, zijn familie woont daar. Ik weet het niet eens helemaal zeker, hij zou ook van oorsprong uit Algerije kunnen komen.
Als kind moest hij hele dagen de koeien hoeden. En daar doe ik nu mijn voordeel mee ;-)



Hele dagen was hij op het land dus om de koeien te hoeden en daar leerde hij dit soort strofiguren maken.
Toen wij twee jaar geleden tijdens een schoolreisje tussen de graanvelden doorliepen, plukte hij een enorme bos en beloofde er iets van de maken. 
De volgende dag kwam zijn zoon met deze schat op school.

Dit jaar hangt hij voor de derde keer boven de jaarfeesttafel en zo hier en daar gaat er nu wat aan mankeren. Als een grote schat bewaar ik het geheel. Sleep het mee van klas naar klas.
Zeg nu zelf.......

 De rozenbottels komen van Schiermonnikoog en de afrikaantjes uit mijn tuin. Een mandje stond klaar zodat een kind dat even iets omhanden moest hebben de kettingen kon rijgen.

Ik ben gek op het knaloranje van de slingers en het droogt altijd prachtig.....


De vilten klokjes horen eigenlijk bij het voorjaar, maar ach, campanula's doen ook nu nog hun best......



Als ik het geheel in beeld probeer te brengen, vind ik het niet zo mooi als het in werkelijkheid is moet ik zeggen, maar zo heb je een beter idee.....

En de rest van de tafel?
Ach, nu we al in augustus naar school gaan en het weer zo zonnig is, kan ik het niet laten.
Een vuurtoren met zand uit Noorwegen ( van Keesje weet je nog?) en schelpen van ooit eens en van dit jaar.....















Straks als de herfst zijn intrede doet, ruim ik de vuurtoren op en breidt de tafel zich vanzelf uit tot een prachtige herfsttafel.




Deze ligt in elk geval al klaar om mee te gaan naar school....


2 opmerkingen:

  1. mooi! De spiraal hangt hier ook, Nuno kreeg hem van die vader omdat hij had helpen plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat mooi al die speciale schatten met van die mooie verhalen, wat een rijkdom.

    BeantwoordenVerwijderen