zondag 2 juni 2013

Lijstjes

Vandaag staat in het teken van rekenen en lijstjes maken.

Ik heb al mijn wol gewogen en keurig ingeschreven. Hoeveel strengen roze, rode, groene wol......
Hoeveel strengen witte en grijze wol.
Keurig in een schriftje geschreven en bedacht wat ik er nu mee wil.

Ergens is een stemmetje dat de boel wil verkopen en vorige week verkocht ik ook mijn eerste twee strengen. 14,10.....zit keurig in een potje. Staat ook keurig op een lijstje.
Bijna 3 kilo handgesponnen en plantaardig geverfde wol heb ik nu.
750 gram handgesponnen  witte en grijze wol.
De klossen zijn leeg en ik heb grijze wol voor de dag gehaald.....kan ik weer vooruit.
















Ik heb een lijst met namen van de kinderen in de klas, 21 zijn het er.
Er zijn nu 8 getuigschriften helemaal klaar. Spreuk en tekening.
Nog 3 te gaan vandaag, want ik heb besloten dat ik vandaag over de helft wil zijn.

Straks een uurtje naar de tuin. We eten raapstelen. Dat doen we wel vaker ;-) en ik heb gisteren in de bio-winkel gezien dat één bosje 1,69 kost. En dus schrijf ik alweer op hoe vaak we voor 1,69 raapstelen hebben gegeten. En spinazie.....en veldsla......

Ik heb een lijstje gemaakt met de dingen die ik persé  (spellingcorrectie zegt: per se) deze week moet doen. Daar staat het betalen van rekeningen bij (ik ben daar in het geheel niet goed in, zeg maar gerust SLECHT),de tandarts bellen en de dokter dan ook maar meteen, kind helpen met het inschrijven voor een huis en ik maak ook maar meteen een boodschappenlijstje, zodat ik de hele week weet wat ik eet.



Ondertussen loop ik wat heen en weer, kijken we na eindeloos wikken en wegen even bij de jonge koolmezen en  Lief  berekent dat hij het uitvliegen gaat missen de komende week. Hij zit nu non-stop te hopen dat de beestjes vandaag nog uit hun huisje komen, voor een eerste proefvlucht.









 In het zonnetje proberen we het kacheltje dat haar Lief maakte op aanwijzing van mijn Lief. We ruilden een trekhaak tegen dit kacheltje. Hij doet het geweldig en binnenkort ga ik er een soepje op koken. Zo één met veel groente en worst......goeie worst.  Er kan een rooster op aan de bovenkant.
Eenmaal goed brandend kan het hout er aan de voorkant ingevoerd worden.
Er kunnen geen dikke stukken hout in, maar  groente-snijdend en roerend maakt het niet uit om steeds wat hout bij te vullen. Even een geschikte pan zoeken en dan gaat het gebeuren.
Misschien komt er wel een buiten-kook-dag......Gewoon, omdat je dan even helemaal bezig bent met vuur en eten. Niets anders kunt doen dan zorgen dat het vuur blijft branden zodat het soepje kan koken.
Daar heb ik zin in. Wijntje erbij, klein stukje brood ofzo en.......o ja, ZON natuurlijk.






2 opmerkingen:

  1. Hij brandt!!! En die vogeltjes; geweldig!
    En wat heb je veel wol......om te verkopen! Je wordt een rijk vrouw!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige wol! Dat kacheltje is mooi, het lijkt mij heerlijk om gewoon in de tuin te koken en dan ondertussen gewoon kruiden uit de tuin te plukken en die aan het soepje toe te voegen. Veel buiten-kook plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen