zaterdag 27 juli 2013

Na regen komt zonneschijn!

Vanmorgen vroeg dreigde er onweer....
Ik vind het fijn om dan onder de luifel te zitten en de wolken te bekijken.....de regen te horen beginnen en de wind voelen opsteken!
Vreemde wolken waren het. Ze kwamen echt aanrollen en er brak een daverend onweer los....(en toen werd Lief ook wakker)







Maar zoals dat dan gaat, een paar uur later breekt het zonnetje door en rijden we naar le Tréport. Daar is een vishal waar we mosselen wilden kopen.......keuze genoeg!


Nu ben ik niet zo van het winkelen in dit soort dorpen en dus, even over de markt en weer rap weg.......

Worteltjes als dit vinden we bij ons op de markt toch niet hè? Het heeft iets moestuin-achtigs (ik mis ineens mijn moestuin Hannah!)
 


Prachtige uien in alle soorten en maten. Net geoogst. Hier in Frankrijk zitten worteltjes nog gewoon aan uien en prei. Net als de kop aan een konijn of een kip (ahum....na het slachten Noah ;-))

 Die middelste worden hier als 'Radis' verkocht en ik zag er zaad van in zakjes in de supermarkt. Ik neem er zeker een paar zakjes van mee (voor de grote moestuin van volgend jaar hè!))



En tot slot de vuurtoren van le Tréport. Om te laten zien dat de bui van vanmorgen geheel en al verdwenen is. A ce moment........

Wellicht was dit de laatste blog.....Lief heeft zijn werk voltooid en dat is fijn. 
We hopen nog op een paar mooie dagen want ik heb zomaar het gevoel dat ik nog heel veel stenen met gaten moet zoeken.....
Dank jullie voor alle reacties. Zo leuk om dat hier te lezen.( Arnika, Hannah, Stella en al die anderen die ik niet persoonlijk ken! )



6 opmerkingen:

  1. Mooi, die markt.... en dan begrijp ik dat je je tuintje mis, maar over een week (of later) kan je minimaal zoveel oogsten...! Ga nog maar wat stenen zoeken :-) en geniet ervan!!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gezellig uit zo´n markt! Geniet van nog een paar mooie dagen.
    Groetjes Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoek maar lekker verder, en geniet van dat mooie strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier met Hühnergötter (weet de Nederlandse naam niet) zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wundervolle Wolkenformationen! Hier war heute Nacht auch ein schlimmes Gewitter. Aber jetzt ist herrliches Wetter.
    Liebe Grüße
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, zo'n markt!Prachtige producten, en inderdaad heel puur en 'moestuin-achtig', ik hou er erg van!
    Veel plezier met mooie-stenen-zoeken, geniet er van!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen