maandag 30 december 2013

Kerstboomverlichting. Idee II.

Eigenlijk volgt deze blog een beetje snel op mijn vorige, maar er is haast bij......
Je hebt er immers kerstboomlichtjes voor nodig!
Misschien hebben winkels de verlichting al opgeruimd, maar vragen kan geen kwaad.
Kerstboomverlichting gaat zelden in de opruiming, dus ze moeten het ergens opgeslagen hebben.


Een week of wat geleden blogde ik over het kerstsnoer met lampjes........de bloemenslinger.
Ik eindigde het bericht met: binnenkort nog een leuk idee met deze lichtjes.


Dus: De thema-doos (met kerstlichtjes).


Wat heb je nodig:
- Een stevige schoenendoos  (Manfield heeft mooie stevige        blauwe schoenendozen)
- Leuk papier, passend bij je thema.
- Kerstboomslingers
- Van alles dat past bij je thema, van spullen tot plaatjes, tijdschriftbladzijdes, bandjes en kantjes......
- Verf.
- Lijmpistool (dat is wel echt prettig).
- Snoer met 10 kerstlampjes. 

Ik maakte  met mijn klas Winterdozen in januari (ZIJ blogde er bijna 2 jaar geleden al over, lang voordat ik (op aanraden van haar) dat ook ging doen) .Ik maakte wel eens een Delfts Blauwe doos, een Kerstdoos, en met een groep 8 maakte ik als afscheid, bij het verlaten van de school een Afscheidsdoos. Met dromen voor later, herinneringen aan vroeger en foto's van de kinderen zelf.
Maar je zou ook zomaar een Vakantie-doos kunnen maken, een Strand-doos of een Spannende Doos, een Lente-doos, Vriendinnen-doos...
Het heerlijke aan het maken van dit soort dozen is dat je helemaal los kunt gaan. De A ction heeft de meest lelijke (en daardoor zeer bruikbare) spullen die weinig kosten. Plastic voorjaarsbloemetjes, beeldjes, vlinders en vogeltjes..........
Het enige dat belangrijk is, zijn de kerstboomlichtjes. Ik hoop dat jullie nog net op tijd zijn om er een stel in te slaan.



Ergens had ik nog een stick met oude foto's.......
De kwaliteit is matig, maar je krijgt een idee.
Een Kerstdoos.....en twee Heilige Dozen.......
Beiden hebben de verhuizing van bijna drie jaar geleden niet overleefd.......







Kinderen kunnen zich ook eindeloos vermaken met deze activiteit, door figuurtjes te tekenen en die, net als bij zo'n kijkdoos met een gaatje, rechtop zetten.
Ik wens jullie heel veel plezier. Mochten er mensen zijn die een doos maken, stuur me dan een foto. Dan schrijf ik een Dozen-blog II. Dat lijkt me  leuk!


PS: Knal ik dit weer net te snel op mijn blog. Sorry. Het is de bedoeling dat je 10 kleine gaatjes in de achterwand van de doos maakt en daar de lichtjes doorheen steekt. Dat ziet er aan de achterkant natuurlijk een beetje rommelig uit, maar aan de voorkant zie je er niets van. Zorg ervoor dat die gaatjes klein zijn, anders vallen de lichtjes eruit......Pffff, zou ik bijna het belangrijkste vergeten.....



3 opmerkingen:

  1. Prachtige dozen! Met die ene doos van bijna twee jaar geleden stond ik van de week nog in mijn handen......gooi ik hem weg of toch nog niet? Hij staat er nog! Maar, daar kan Noah wel weer iets nieuws van brouwen! Goed idee!
    Dag. Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee, Bij het kruidvat hebben ze een kleine verpakking led lampjes op snoer. Ze gaan op baterijen en je bent niet meer dan 2 euro kwijt. Nog wel even baterijen er bij doen. ( zitten er niet bij)

    BeantwoordenVerwijderen