zaterdag 28 februari 2015

Een mooi bericht.....




Drie jaar geleden, toen mijn moeder in het hospice lag 
was ik veel in het Twentse. Mijn ouders waren net weer verhuisd naar daar. Hun huis was nog niet eens echt ingericht.
Een van die avonden, toen mijn vader en ik naar zijn huis gingen (na een dag bij mijn moeder) kreeg ik een SMS.
Van mijn moeder, met een lief bericht en ik bewaarde dat zorgvuldig.

Een jaar geleden viel mijn mobiel op de grond.
Da's geen heftig bericht hoor, want ik heb nog steeds een oude Nokia.
Maar:
Alle Sms-jes waren verdwenen en dus ook die ene. Die ik zo zorgvuldig bewaard had.
Dat is  jammer, dan vloek ik flink (daar ben ik heel goed in), maar c'est la vie.






Afgelopen week ruimde ik een kast op en ik vond mijn oude foto-toestel.
Geen beweging in te krijgen, helemaal leeg.
Maar ik vond ook een snoertje en ja hoor, ik kon het toestel opladen aan mijn laptop.
En zowaar, er stonden nog een paar foto's op.



Er zijn van de periodes dat ik mijn moeder niet in mijn nabijheid voel, maar ineens was ze er.
Net nu ik me toch wel zorgen maak......om mijn Vadertje.

Ik heb ergens een voorzienige blik gehad.
Een foto van mijn mobiel gemaakt.
Van dat ene SMS-je.
Van drie jaar geleden.





Omdat ik het een prachtige vondst vond, deel ik die met jullie.  Ze schrijft: 'Komt goed' en dat kwam het helemaal niet. Het is een foto van niks, een uitgeblazen kaars naast mijn mobiel....pfff....maar ik was zo blij met het hervinden van dit bericht......




19 opmerkingen:

  1. Wat mooi Madelief...en dan die laatste zin hé...wat heerlijk voor je dat je deze foto hebt gevonden...een waar cadeau! Dank je voor het delen :) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Madelief- wat een heeeel mooi en ontroerend bericht!
    Met liefs - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awww kippenvel...
    Wat ben ik blij voor je dat je deze foto hebt gemaakt èn hebt terug gevonden!
    Sterkte met je paps hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En nu de foto uitprinten want dit is een kado voor het leven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heerlijk!
    komt goed.... ik hoorde het ook eens lang geleden en het kwam helemaal niet goed. Het is een lief gebaar van iemand die zo graag zou willen dat het goed kwam.
    Maar helemaal uiteindelijk komt het toch weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi, ja zulke dingen wil je graag koesteren en fijn dat je het weer tegen kwam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige vondst!

    ik las laatst ergens: uiteindelijk komt alles altijd goed en als het niet goed is, dan is het het einde niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, dat is nou mooi! En het had op geen mooier moment kunnen komen.
    Veel sterkte met je vader.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat fijn dat je een foto maakte. En wat een lief bericht, ik kan me voorstellen dat je blij bent die weer terug te zien. Sterkte met je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je het weer vond!!! Zulke kleine dingen kunnen zo belangrijk zijn!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Madelief wat ontzettend mooi en lief. Gelukkig heb je toen dus die foto gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooi moment om deze foto terug te zien. Kippenvel...sterkte met je vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whow hoe fijn dat je die foto terug vond... en dat dan nog samen met zo'n mooie zonnebloemfoto's... ik denk dat je dan je mama weer heel dichtbij je hebt...veel goeds voor je papa...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is een kippenvel moment. Wat geweldig dat je ons laat meeleven en meevoelen.

    BeantwoordenVerwijderen