zondag 26 januari 2014

De sokken!

Het is alweer even geleden dat Hannah me aanbood sokken voor me te breien.
Ik kocht de wol, zij zou ze breien.
Wie de blogs van Hannah regelmatig leest weet ook dat zij de laatste
maanden wel andere dingen aan haar hoofd had.
En dus hadden we het er niet over.
Nou ja, ik niet.......zij wel af en toe.

Ze zijn af, mijn prachtige, kleurige nieuwe sokken  en ik wil ze jullie laten zien.
Het staat nog steeds op mijn verlanglijstje om ze zelf te leren breien.
Maar ja....als er iemand is die ze voor je wil breien......

'JE RIS DE HITTEN IN M'N SOKKEN'
(Lupineke? Ze zeggen dat dit Zeeuws is)


'EEN HELD OP SOKKEN'.


Ze zijn prachtig hè?

'IEMAND VAN DE SOKKEN RIJDEN'.


Let op de hiel en de teen....een subtiel ander kleurtje!

'DE SOKKEN ERIN HEBBEN'.



'JE KUNT NIET MET TWEE VOETEN IN ÉÉN SOK'.


'EE EF DE KOUSEN OP SOK' (Staphorst ;-))
(afgezakte kousen hebben)


En tot slot hoop ik dat dit nog heel lang duurt:

'ÈÈREPEL IN OEW SÒKKE'.
(Dat schijnen ze dan weer in Tilburg te zeggen.......)

Dank je wel Hannah!



12 opmerkingen:

  1. Ohh, wat zijn ze mooi! Lekker warm! :-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sokken zijn prachtig ook de kousen erboven ,oh wat hou ik van blauw,en ja Hannah kan er wat van ,
    Maar sokken breien is een heerlijk werkje hoor..."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze mooi geworden!! Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha ha, dit Zeeuws heb ik nog nooit gehoord maar ik denk dat ik ongeveer wel begrijp wat je bedoelt!! Die 'hitten' zijn Zuid-Bevelandse 'gaten', maar hoe ze er in komen kan ik je helaas niet te zeggen, dat vraag ik morgen na bij Maaike ;)) En wat een geweldig paar, ze zijn supermooi! Ontzettend lief van Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zijn ze! Wat lief van Hannah.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn mooi! En wat zullen ze lekker warm zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en warm! En precies op de goede tijd, want bij "jullie" is het winter he...! (Tikkeltje jaloers vanuit nat, grijs Twente.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lief van Hannah!
    Ze zijn ook erg mooi en staan leuk en stoer zo in de laarsjes.
    De kousen op sok, is me duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie sokken!!! Euhm...de sok op de kop krijgen....of was dat de kous ;O))...ja 't was eigenlijk de kous....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren hebben je sokken. Dat zou ik ook nog wel eens willen leren. Ik weet dat mijn moeder ze vroeger maakte met prachtige patronen erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik voel hoe hier weer eens een warme-sokken-brei-workshop aan zit te komen. Ik hoop dat Hannah dan van de partij is.....Als we zorgen dat er voorbereid is tot aan de hiel, moet dat toch in een avond te leren zijn??
    Ik stel mijn huis beschikbaar.....
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen