Google+ Followers

maandag 2 mei 2016

Mouna's keuken.

Ja hoor, ik heb gewoon televisie.
Ik kan gewoon kijken naar programma's op het moment dat ze worden uitgezonden.
Maar zoals je vroeger de televisiegids raadpleegde en je echt ging zitten voor iets, dat gebeurt hier nooit meer. Er zijn ook maar weinig programma's waar ik de tv voor aan zet.
Zo vergat ik ook de serie 'Mouna's keuken'..
En wat fijn dat er zoiets bestaat als 'NPO gemist'.
Wat een goeie cast en wat een geweldige serie. Beetje druk, maar het duurt ook maar een half uurtje.
Veel dialoog en oog voor detail. Grappig hoe ze tussen alle discussies door ook nog het woord tot de kijker richt en een maaltijd maakt.
Volgens mij is Mouna Goeman Borgesius een van de schrijfsters van deze serie.
Nog niet gezien? 
Heerlijk, kun je gewoon 8 afleveringen achter elkaar bekijken.
HIER is de link. Ik zou zeggen: doen!!

Kookboekenschrijfster Mouna kookt al 30 jaar elke vrijdagavond voor haar beste vrienden die lief en leed met elkaar delen.
Nu (30 later) zijn ze - tot hun verbijstering - de vijftig gepasseerd en hebben ze ineens hele andere discussies en problemen dan toen de wereld nog aan hun voeten lag.
Aan tafel vliegen de zeer herkenbare thema's op een lichtvoetige manier en met veel humor over en weer.

Wat doen we met de demente moeder? Is de sex nog wel bevredigend? En wat als de kinderen het huis uitgaan, of erger op wereldreis?!
En wat als vrienden gaan scheiden en niet meer samen op de vrijdagavond willen komen?

Mouna probeert met haar Hollandse stoofschotels en Indonesische viskoekjes de boel bij elkaar te houden en ons ook nog wat culinaire tips te geven.


15 opmerkingen:

  1. Heerlijk uitzending gemist, ik gebruik het ook regelmatig, da's het mooie van deze tijd.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al een paar afleveringen gezien, maar vergat het daarna weer. Toch nog maar even kijken. Ik vond Mouna het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heel erg leuk! Ik kende het niet, dus bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik kende het niet, maar wij kijken ook niet veel televisie en ik heb bovendien nooit het gevoel dat ik iets gemist heb. Ga het eens op mijn gemak bekijken want ik hou wel van kookprogramma's. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee, ik ken het helemaal niet eigenlijk... En ga je je blog veranderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het niet zal eens kijken lijkt me wel wat

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's wel de bedoeling, maar alles staat hier een beetje stil. Op school stierven kort na elkaar een moeder en onze schoolleider. Dat vroeg en vraagt zorg en aandacht. Ik zend je een lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt als leuk. Helaas kan ik geen NPO kijken in Zweden. Dus ik wens jullie allemaal veel kijkplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog nooit gezien maar dat zal ik eens inhalen.
    Na 30 jaar koken voor vrienden wordt het er idd niet gemakkelijker op.
    Stelletjes uit elkaar en kookte ik vroeger alles wat op vier beentjes rondliep, sinds ik veganist ben is het veel moeilijker geworden. Niet voor mij maar wel als ik voor de meiden kook, maar dat is dan ook weer een extra uitdaging...............

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om je weer te lezen! ;-)
    Ik heb het programma ook nog nooit gezien, maar ik ga het onthouden!
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. vast heel leuk. Ik ben fan van Yvette! (Koken met Van Boven)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoorde gisteren op de Zonnehorst dat je zoon in het land is! gezellig voor jullie! Ik heb hem net gemist. Ben benieuwd hoe het ze bevalt in Portugal. Hoop dat het met jou ook goed gaat. Groetjes, Clarien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoorde gisteren op de Zonnehorst dat je zoon in het land is! gezellig voor jullie! Ik heb hem net gemist. Ben benieuwd hoe het ze bevalt in Portugal. Hoop dat het met jou ook goed gaat. Groetjes, Clarien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lang niets nieuws meer gelezen hier, maar dat is bij mijn blog wel hetzelfde ;-) Ik hoop dat je aan het genieten bent en dat het goed met je gaat. Groet Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk blog heb je, ik vond je via Villa Zeezicht
    Ik ga eens op mijn gemak bij jou rondkijken en ik ga je blog zeker volgen
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen